15 years helping Canadian businesses
choose better software

About ServiceWorks

Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.

Learn more about ServiceWorks

Pros:

The only thing I like about this program is the customization that we can do in the configuration.

Cons:

It doesn’t integrate with quick books and no one there known how to make it work its been going on for three years now. I would have changed by now and i still might change for next year.

ServiceWorks ratings

Average score

Ease of Use
3.6
Customer Service
3.8
Features
3.7
Value for Money
3.7

Likelihood to recommend

6.2/10

ServiceWorks has an overall rating of 3.7 out 5 stars based on 98 user reviews on Capterra.

Have you used ServiceWorks before?

Share your experiences with other software buyers.

Filter reviews (98)

Sam
Owner in US
Utilities, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

We love Service Works

5.0 last month New

Comments: We are so happy that we've decided to work with Service Works! This app has transformed our business by allowing us to be more organized in so many ways!

Pros:

Service works has streamlined our scheduling, dispatching and invoicing. Keeping accurate service records and detailed job notes is a breeze!

Cons:

Service Works overall is a great platform. I am more friendly with the desktop version than the app. The app is great, however, we do experience some glitches and bugs on occasion.

Service Works Response

last month

Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that Service Works has streamlined your operations. Our team is continuously working to improve the mobile experience to match the desktop version's reliability. We're delighted that Service Works has transformed your business and helped you stay organized. Thank you for choosing us!

Marion
Owner in US
Oil & Energy, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Highly recommend ServiceWorks

4.0 2 months ago New

Comments: When we started with ServiceWorks in 2020, they met our needs and helped us get on track and stay there. Over the years, as our company has grown and evolved, ServiceWorks has been right there with us growning, changing and keeping up with our CRM needs.

Pros:

ServiceWorks is a very high functioning CRM that helps us manage our appliance repair business very well. The reports are very diverse and give you eery type of KPI you could be looking for. The Customer data entry screen is very high functioning and helps you to track everything from basic customer information to warranty claims to advertising ROI.

Cons:

The integration between the mobile app and the main system still has a few glitches especially when the techs are not near wifi signal

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We are happy to hear you are enjoying our Software. Our primary goal is to see our users succeed, and we are dedicated to continually refining our platform to better meet your needs. Thank you for choosing ServiceWorks!

HEATHER
MANAGER in US
Retail, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Service Works

3.0 last month New

Comments: Its not great. Lately we have had huge problems with inventory. I have called and set up fix tickets. They fix the 1 specific model I notice. It is multiple models that are effected the same way. Should be an easier fix

Pros:

Data got transferred from Swiftlink. That was the main reason

Cons:

We have had a hard time from the very beginning. Inventory and pricing

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We apologize for the inventory issues you've encountered. We're working on a comprehensive fix for all affected models. Your input is valuable, and we appreciate your patience. Thank you for choosing ServiceWorks. For further assistance, please contact us at [email protected]. We would love to hear from you!

MEL
Service Managert in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Service Works Audit

4.0 2 months ago New

Comments: What most frustrates me is the scheduling, the maps and the real time gps. But for the rest it is easy

Pros:

Can sign in from anywhere because all the database goes to a cloud, and the computer stations will not depend on a main server like others.

Cons:

Route sheet, maps, gps does not work as it should because it does not show the location of a truck in a real time; the order of the appointments is always mixed up and can't never prioritize the order of the scheduled stops from 1st-last.

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We're glad our cloud-based system has provided convenience. We understand your concerns about route sheet management and GPS accuracy. Improving these features is a priority for us. Your feedback is invaluable, and we're committed to enhancing your experience. Feel free to contact our support team with any further suggestions or questions. Thanks for choosing ServiceWorks!

Aubree
accounts receivable in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Service Works

4.0 last month New

Comments: We really like this program it has made a lot of things easier for our company invoicing estimates scheduling part orders customer history and being able to see what is going on with techs in the field in real time.

Pros:

We really like being able to invoice and schedule from the same program

Cons:

Still have a few glitches that cause daily issues, sometimes calls are lost ( or pervious calls) and this makes for angry customers

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We're glad you appreciate the integrated invoicing and scheduling features. We apologize for the glitches causing lost calls and understand the frustration this brings. We're actively working to resolve these issues. Thank you for choosing ServiceWorks!

Valerie
Appliance repair tech in US
Machinery, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Listen to your users more

2.0 2 months ago New

Comments: Frustrating. And this survey makes it worse we choose the program because of its connection to swift link an appliance repair specific company. You don’t even have that as an option for the industry we work in.

Pros:

It’s mobile friendly and works on the tablet so we can go paperless

Cons:

They are constantly making updates and changes that makes the problems worse and don’t listen to what the problem actually is

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We apologize for any frustrations caused by recent updates. Rest assured, we're prioritizing stability and will not introduce new features for a while. We value industry-specific integrations and will consider your feedback for future improvements. For further assistance, please contact our support team. Thank you for choosing ServiceWorks.

roderick y
Owner in US
Electrical/Electronic Manufacturing, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Update service and input issues and concerns

3.0 2 months ago New

Comments: Well for now just trying to get use to it and learning how to operate they are alot of features that my office staff don't know how to implement. Need more support by just picking up the phone and talk to someone.

Pros:

New system I had to changeover from another vender but need more training to use all features

Cons:

Need more training and if have a question need phone number to call and get answers quickly.........aloha

Service Works Response

last month

Thank you for sharing your feedback with us. Our Customer Success team offers short training sessions for your business to succeed. We encourage you to reach out to our team at 636-220-4363 for immediate assistance. Your feedback is appreciated in helping us enhance our system and better serve your needs. We look forward to continuing to support you as you navigate our system.

Jason
Service manager in US
Mechanical or Industrial Engineering, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Good product and reasonably customizable

4.0 last month New

Comments: Overall good product ...not sure we will continue to use.. it has a lot of functionality we just don't need and may seek something more streamlined

Pros:

Service history and ease of creating and scheduling calls

Cons:

Not optimized on some devices Challenging to implement inventory program when you are admin and field tach

Service Works Response

last month

Thank you for your feedback. We're pleased that you find our service history and call scheduling features valuable. We understand that you may seek a more streamlined solution. If you have any specific needs or concerns, please contact our team, and we’d be happy to assist you further.

John
Associate Manager in Philippines
Electrical/Electronic Manufacturing, 51–200 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Usage of Service Works in Warranty Claims Submission

5.0 2 months ago New

Pros:

Its user friendly, the fact that its in cloud - we don't have to set up a lot of things to get access to it. Its one of the software that I found so easy to use.

Cons:

Need integration and another type or option when converting a file. We're working in the appliance industry and the other platforms we use only have limited options available that they're accepting specially on the file format / type - ServiceWorks or such is the one that need to adjust or look for an option to help.

Service Works Response

last month

Thank you for sharing your experience with ServiceWorks for warranty claims submission. Regarding your feedback on integration and file conversion options, we understand the importance of seamless compatibility, especially in the appliance industry. We'll explore options to enhance our integration capabilities and provide more file format options to better meet your needs. If you have any further suggestions or questions, please don't hesitate to reach out to our team.

Verified Reviewer
Verified LinkedIn User
Construction, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source
Source: GetApp

Must have patience

2.0 8 months ago

Comments: Horrible. Any time we had issues we were told “we don’t know”

Pros:

The dispatching is probably the only positive.

Cons:

SW customer service and technical support is HORRIBLE! They sell you a dream at first but quickly you find out you’re solo in trying to navigate the software.

Donna
CEO in US
Accounting Software, Self Employed
Used the Software for: 1-5 months
Reviewer Source

Serviceworks interface with Quickbooks online needs work.

3.0 3 weeks ago New

Comments: Not ready for prime time on the QB Online interface!

Pros:

I am the bookkeeper for a Serviceworks user. There is a detailed information collected in the software that allows me to prepare the financials

Cons:

The interface with Quickbooks Online was extremely difficult to implement. There were multiple errors resulting in missing invoices. We ended up abandoning that effort and resorting to pulling reports for the data needed. It is also difficult to arrive at correct sales information in the reports due to the variations in the reports and the requirements to complete jobs in order to report data. The POS module was built on top of the existing jobs software, and does not always match the workflow for walking retail customers. Although customer service staff was available, they did not have in depth knowledge of the product as it relates to accounting.

Service Works Response

last week

Thank you for your feedback regarding our QuickBooks Online interface. We apologize for the difficulties you experienced, including the errors and challenges with sales reports and the POS module. We appreciate your positive comments about the detailed information our software provides for financial preparation. Your feedback is invaluable, and our team is actively working to improve the QuickBooks Online interface and ensure our support staff is better equipped to assist with accounting-related issues. Please reach out to us at [email protected] so we can address your concerns directly and work towards a solution. Thank you for your feedback. We are committed to improving your experience with ServiceWorks.

JOSH
Service Manager in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Could be great. Maybe wait a few years

2.0 4 years ago

Pros:

The software is inexpensive. The features they proclaim to have are great, but many of them do not work as advertised if at all.

Cons:

There are constant major changes that are not communicated. Repeat failiures within the software are almost a weekly event. It is to the point where we joke around about betting what is going to fail next. We have had issues with everything you can think of from ordering/checking in parts, submitting claims, sending notifications, routing, scheduling, accounts receivable, reports made, etc. You name it and it either is still not working or has broken multiple times in the last few months. Most recently was today when customers were getting notifications if the schedule date was changed on their ticket. It was the notification to let them know parts were in. Also today was the system automatically changing the status of tickets with backorder parts received to a status that isn't usable. These are both items that have failed before and I'm sure will fail again. They fail to test updates sufficiently when they are made time and time again. Their customer service is non existent. Easy way to tell is to try calling the number yourself. I'm convinced it is set to just go to voicemail automatically, and don't expect a call back. The only live person ever available was the sales rep who first set us up. He was great but has now left the company and I expect many users will do the same.

Service Works Response

3 years ago

We are constantly trying to improve and provide all of our customers support and care. We always listen to our customers and add new features. We learn from you to make our software better everyday. Thanks for the feedback and being an amazing customer!

Linda
Owner in US
Consumer Services, 11–50 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source
Source: SoftwareAdvice

I don't believe this software is anywhere near ready for public use, due to constant bugs

1.0 3 years ago

Comments: I liked and trusted the customer service rep, or else I would have quit my subscription LONG ago. My experience throughout with actually using/trying the software was awful. I've never spent so long trying to figure something out, trying to set it up, trying to make it work, and trying to get bugs worked out, than I have with this software (about 7 months). When I finally switched to another software, I got all of this set up and working beautifully in ONE month.

Pros:

The customer service representative was very knowledgeable and helpful, and also very sympathetic/apologetic regarding the constant bugs I kept having to deal with. He did a lot of work to keep bringing these problems to the developers' attention.

Cons:

It is the buggiest software I have ever experienced, and I can't believe it is "ready" for public use. In fact, reps indicated several times that I was their guinea pig (for no pay) in helping identify all of their bugs. Almost every day, either the schedule wouldn't work, the dispatch wouldn't dispatch, the emails wouldn't email, the whole program wouldn't work, job times got changed to 3 am, etc. etc. Usually it was the employee app that didn't work. Many of my employees gave up on the app and refused to try it ever again. Additionally, it is EXTREMELY hard to figure out how to use. Whatever you think is how you should use it is DEFINITELY not how to use it, as you will screw something up.

Service Works Response

3 years ago

We are sorry for the problems you faced. We did try our best to accommodate all your enhancement requests including custom commission report, permission enforcement on mobile app, ability to send bulk statements, custom invoice template. We are glad that you found the software. If you change your mind in the future, we are always here.

Jasmine
Office in US
Retail, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Unsatisfied Customer

2.0 3 years ago

Comments: So far our experience hasn't been the best. It is extremely hard to get any help, and when we do contact Service Works, it takes days to get a response. With the change over from Swiftlink, it just seems like a lot of things got messed up and to this day we are still fixing mistakes.

Pros:

The thing I like most about this software is that we can use it on multiple devices.

Cons:

The thing I like least about this software is how there is no instruction manual. There are many things about this program that make our daily use difficult. Since our switch, the same serial numbers have gone to multiple customers - which is a huge problem. Also since our switch, our accounts receivable has been off.. statements don't print for people that owe. The accounts receivable is also listed by first name, last name - and it would be a whole lot easier to go through if it were last name, first name. Our inventory also got messed up with the switch over, so we had to go through all of that again. It just has caused us a lot more work and we have to be extra aware of billing and serial numbers now. It would be very helpful to have an instruction manual or something to go off of.

Carol
OWNER in US
Consumer Services, 11–50 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Fairly easy top use and easy to train employees on

4.0 2 years ago

Comments: made it very easy to be almost paperless everything is done on the technicians phone.

Pros:

easy to use and easy to train employees on, very easy to use on the phone and has very few problems.

Cons:

if you show a payment as a down payment you cant remove the payment without showing that it is a refund.

Rachel
Office Manager in US
Consumer Services, 11–50 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Service Works

1.0 2 years ago

Comments: We are looking for another program to replace this one since we are very unhappy with the program.

Pros:

The only thing I like about this program is the customization that we can do in the configuration.

Cons:

There is a lot of redundancy in a lot of areas of the program. Also, when we migrated from Swiftlink to Service Works, a lot of our information didn't migrate properly, so I can't even use the reports feature to do billing. It is not and never has been accurate. Also, a lot of areas have too many steps that could be simplified.

NICOLE
OFFICE MANAGER in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

DO NOT WASTE YOUR MONEY OR TIME ON SERVICEWORKS

1.0 last month New

Comments: I HAD A TERRIBLE EXPERIENCE WITH SERVICE WORKS AND THEY REFUSED TO REFUND THE MONEY EVEN AFTER THEY COST US HUNDREDS IN PARTS SHIPPING BY NOT SETTING OUR ACCOUNT UP PROPERLY. THEY JUST CARE ABOUT TAKING YOUR MONEY AND GETTING NEW PEOPLE TO SIGN UP.

Pros:

NOTHING, THIS COMPANY IS A SCAM!!! THEY WILL TAKE YOUR MONEY WASTE YOUR TIME AND PLAY GAMES WITH YOU. FIND ANOTHER SOLUTION BECAUSE THIS IS NOT ONE IT'S A MAJOR HEADACHE

Cons:

THE TRAINING, THE SUPPORT STAFF AND THE [sensitive content hidden] OF OPERATIONS THEY ARE ALL A JOKE!

Service Works Response

last month

We are very sorry to hear about your negative experience with ServiceWorks. Your feedback is important to us, and we sincerely apologize for any inconvenience caused. We strive to provide excellent service and support, and I know our team is already actively working on resolving the issues you have encountered. Thank you.

Rob
owner in US
Consumer Services, Self Employed
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Doesn't work well for my 1 man Appliance Service Business

3.0 2 years ago

Comments: Not real pleased as I said Inventory Control does not flow easily.

Pros:

Only pro is it can be used on a mobile device.

Cons:

Keeping up with inventory does not flow easily. There are too many areas where you have to go and keep up with inventory. Currently my inventory is a mess. And I don't know how to fix it. You have to continually go to another screen and update inventory. I was converted from SwiftLink Software after 30 years. Now everything is in modules and tiers, which cost more depending on which tier you need. Lost a lot of features after migrating to Serviceworks. Lost monthly billing & warranty billing.

Joseph
owner in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Sugar City Appliance

3.0 2 years ago

Comments: good, customer service may not get to you TODAY, but will return your call. [SENSITIVE CONTENT] was / is VERY patient and helpful with us. we defiantly would not run as smoothly without it

Pros:

Scheduling, integration , Integration, INTERGATION across marcone/ servicepower / quickbooks navigation. the

Cons:

Initial rollout was like locking 4 people in a room, teaching them all a common new language, setting a hard launch date saying " at the end of the year, no more English, were all going to speak Portuguese!" and its a little clunky overall, but it gets the job done

steve
owner/operator in US
Mechanical or Industrial Engineering, Self Employed
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Disappointing

3.0 2 years ago

Comments: I think now its working ok my problem is integrating with quick book

Pros:

its connected to Marcone parts distributor

Cons:

it doesn’t integrate with quick books and no one there known how to make it work its been going on for three years now. i would have changed by now and i still might change for next year

Nickie
office manager in US
Consumer Services, 11–50 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Was misleading

1.0 2 years ago

Comments: My customer support guy [SENSITIVE CONTENT], Has been amazing in working with me but I need to get this settled. I've spent a lot of money to use this program and cant!!!!!!

Pros:

the program would be amazing but has no accounts payable feature

Cons:

I'm still waiting to hear back from the "programs" to even be able to intergrade with quickbooks. I have been trying for a few months now to get switch over from Swiftlink but cant without having an accounts payable feature.

Service Works Response

2 years ago

ServiceWorks integrates with QuickBooks online and desktop both. Please contact the support team and they can help you with this.

Raul
Office Manager in El Salvador
Facilities Services, 11–50 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Good software

4.0 2 years ago

Comments: I use a lot of features everyday, reports and schedule. I like how integrated the features are.

Pros:

The software is easy to use, you need to see the videos to understand it very well but it is wonderful to use.

Cons:

The fact that you need to end a recurrence, do some changes on the accounts and then add a recurrence again for the changes to take place.

Blake
owner in US
Writing & Editing, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

good for bin cleaning

4.0 2 years ago

Pros:

as a simple recurring service based business, it does all i need it to.

Cons:

All the automations that I need as a bin cleaner are there, but they are all the basic versions. for example, auto text reminder automation is great but I cannot change what time that text goes out. I also cannot see all my customers on a map; which is key to understanding my business.

David
CEO in US
Consumer Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Trash Can cleaning user

5.0 9 months ago

Comments: They will do whatever it takes to make it work better.

Pros:

I like how they will make things work. They are open to ideals

Cons:

The scheulde time frame needs to go into the ditch. It works but I don't care for it myself.

Christopher
Retail Mgr in US
Construction, 11–50 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Simple scheduling software

5.0 5 years ago

Pros:

I liked the Ease of use and decent reports.

Cons:

I did not like the difficulty I had in ensuring all members had access to the network.

Service Works Response

5 years ago

We are pleased to have you as our customer and able to provide you what you need.